WYBIERAJĄC MOMENT

Tak więc wy­bierając moment rozpoczęcia hamowania, musimy zawsze brać pod uwagę przedstawione wyżej opóźnienia w hamowaniu pojazdu. Powtórzmy doświadczenie opisane poprzednio, lecz tym ra­zem nie unieruchamiając kół samochodu, ale hamując tak, aby kola znajdowały się na granicy unieruchomienia. Po zahamowa­niu stwierdzimy, że za kołami nie ma — jak poprzednio — smug stanowiących ślady hamowania, natomiast skutek tej czynności jest znacznie lepszy.Wspominaliśmy już, że najsilniejsze hamowanie osiągniemy nie przez unieruchomienie kół samochodu, ale przez utrzymywa­nie ich na granicy unieruchomienia.

Witaj na moim serwisie dotyczącym samochodów! Jestem mechanikiem samochodowym i zajmuję się głównie, konserwacją i odrestaurowywaniem starych samochodów. Jeśli interesuje Cię taka tematyka to zapraszam do lektury mojego bloga!
Wszelkie prawa zastrzeżone (C)