W CZASIE PRZEBICIA OPONY

Je­żeli „puszcza” przednia opona, kierowca poczuje to niezwłocznie, gdyż samochód zacznie „ściągać” w stronę: uszkodzonej – opony tak mocno; że tylko znacznym wysiłkiem można będzie utrzymać prosty kierunek jazdy. Trzeba jednak umieć rozróżnić owo „ścią­ganie” z winy spadku ciśnienia powietrza w oponie od „ściągania” wywołanego bocznym nachyleniem drogi lub bocznym wiatrem. W razie przebicia opony powinniśmy starać się zatrzymać sa­mochód możliwie szybko, ale tak, by przez gwałtowne hamowanie nie spowodować obrócenia się opony dookoła zahamowanej tarczy koła, wtedy bowiem zupełnie zniszczymy dętkę.

Witaj na moim serwisie dotyczącym samochodów! Jestem mechanikiem samochodowym i zajmuję się głównie, konserwacją i odrestaurowywaniem starych samochodów. Jeśli interesuje Cię taka tematyka to zapraszam do lektury mojego bloga!
Wszelkie prawa zastrzeżone (C)