ŚWIECE ZAPŁONOWE

Świece do danego typu silnika powinniśmy w zasadzie dobie­rać na podstawie instrukcji obsługi — podana jest w niej zazwy­czaj tak zwana wartość cieplna świecy. Podczas pracy silnika świe­ca zapłonowa nagrzewa się, stykając się bezpośrednio z gazami spalinowymi o wysokiej temperaturze. Gdy świeca nagrzeje się nadmiernie, sprężona w cylindrze mieszanka będzie zapalać się od silnie rozgrzanych części świecy, jeszcze przed przeskoczeniem iskry zapłonowej. A więc —- niedobrze. Gdy świeca nagrzewać się będzie do zbyt niskiej temperatury, osadzająca się na niej sadza nie będzie się spalać, co w krótkim czasie spowoduje pokrycie świecy warstwą osadu węglowego, który w końcu zewrze elek­trody.

Witaj na moim serwisie dotyczącym samochodów! Jestem mechanikiem samochodowym i zajmuję się głównie, konserwacją i odrestaurowywaniem starych samochodów. Jeśli interesuje Cię taka tematyka to zapraszam do lektury mojego bloga!
Wszelkie prawa zastrzeżone (C)