POD WPŁYWEM SIŁY ODŚRODKOWEJ

Na nawierzchniach bardziej przyczepnych wyślizgiwanie się samocho­du następuje stopniowo w miarę zwiększania prędkości jazdy. Dzieje się tak dlatego, że opony uginają się w bok pod wpływem siły odśrodkowej, szczególnie, jeżeli mają wysoki bieżnik i nie­wielkie, ciśnienie powietrza. Ten stan pośredni między jazdą ideal­nie-wzdłuż zamierzonego łuku a poślizgiem fachowcy nazywają „znoszeniem’ samochodu. Znoszenie to, łatwo odczuwalne  przez kierowcę, jest wyraźnym ostrzeżeniem przed mającym za chwilę nastąpić poślizgiem. Czterokołowy poślizg samochodu na łuku jest ogromnie nie­bezpieczny i nigdy nie powinniśmy do niego dopuszczać.

Witaj na moim serwisie dotyczącym samochodów! Jestem mechanikiem samochodowym i zajmuję się głównie, konserwacją i odrestaurowywaniem starych samochodów. Jeśli interesuje Cię taka tematyka to zapraszam do lektury mojego bloga!
Wszelkie prawa zastrzeżone (C)