OPANOWANIE POŚLIZGU

Mo­żemy to osiągnąć, zwracając przednie koła w tę samą stronę, w którą „ucieka” tył pojazdu, a musimy robić to tym silniej, im bardziej samochód ustawia się ukośnie do planowanego kierunku jazdy. Aby w przypadku znaczhego poślizgu tylnych kół nie do­puścić do obrócenia się samochodu wokół jego pionowej osi, mu­simy pozwolić mu wysunąć się na zewnątrz łuku i posuwać się po linii stycznej do łuku, utrzymując koła przednie zwrócone wzdłuż stycznej. Samochód porusza się skośnie do kierunku ruchu, opony tylne trą się o nawierzchnię, jezdni, a więc silnie hamują samochód. Zmniejszenie prędkości sprawia, że samochód ustawia się wzdłuż kierunku jazdy i poślizg jest opanowany.

Witaj na moim serwisie dotyczącym samochodów! Jestem mechanikiem samochodowym i zajmuję się głównie, konserwacją i odrestaurowywaniem starych samochodów. Jeśli interesuje Cię taka tematyka to zapraszam do lektury mojego bloga!
Wszelkie prawa zastrzeżone (C)