OGUMIENIE

Mamy trzy zasadnicze typy opon różniące się między sobą konstrukcją. Są to: opony diagonalne (zwane niekiedy krzyżowy­mi), opony radialne (zwane także promieniowymi) oraz opony opa­sane. Nie będziemy wnikali w. szczegóły budowy tych opon, mu­simy natomiast wiedzieć, że przepisy, dość dokładnie precyzują sposób ich zastosowania do samochodu. I tak zabrania się zakła­dania:opon różnej konstrukcji na jednej osi pojazdu samochodowego;   na tylnej osi opon diagonalnych, lub opasanych, jeżeli na prze­dniej osi znajdują się opony radialne;  na tylnej osi opon diagonalnych, jeżeli na przedniej osi znajdują się opony opasane.

Witaj na moim serwisie dotyczącym samochodów! Jestem mechanikiem samochodowym i zajmuję się głównie, konserwacją i odrestaurowywaniem starych samochodów. Jeśli interesuje Cię taka tematyka to zapraszam do lektury mojego bloga!
Wszelkie prawa zastrzeżone (C)