OBSŁUGA HAMULCÓW

Podstawowa do niedawna czynność regulacji szczęk hamulco­wych staje się stopniowo nieaktualna. Coraz częściej stosowane hamulce tarczowe w ogóle nie wymagają ustawiania, a w samo- I chodach z hamulcami bębnowymi znajdują się już zwykle mechaniżmy samoczynnie utrzymujące właściwy luz między szczękami a bębnami hamulcowymi. Z tego też względu nie będziemy dokład­nie opisywać czynności regulacyjnych, i Nie będziemy także podawać szczegółowego sposobu tak zwa­nego odpowietrzania układu hamulcowego. Typowym objawem ta­kiego zapowietrzenia, czyli obecności pęcherzyków powietrza w przewodach hamulcowych, jest „miękki”, nie stawiający zde- ; cydowanego oporu pedał hamulca.

Witaj na moim serwisie dotyczącym samochodów! Jestem mechanikiem samochodowym i zajmuję się głównie, konserwacją i odrestaurowywaniem starych samochodów. Jeśli interesuje Cię taka tematyka to zapraszam do lektury mojego bloga!
Wszelkie prawa zastrzeżone (C)