LEPKOŚĆ OLEJU

Jeszcze nie tak dawno stosowano oleje, których lepkość zmie­niała się znacznie wraz z temperaturą: To sprawiało, że w lecie trzeba było używać olejów gęstych, a w zimie o wiele rzadszych, umożliwiających pracę zespołów samochodu w niskich temperatu­rach. Na przykład w silniku stosowano w zimie oleje.o lepkości oznaczonej liczbą 10, a w; lecie używano olejów o lepkości ozna­czonej liczbą w zakresie 30—40. Postęp w produkcji olejów spra­wił, że w różnej temperaturze mniej zmieniają one swą lepkość. Powstały więc oleje, które można stosować zarówno w lecie, jak i w zimie, dlatego nazwano je wielosezonowymi.

Witaj na moim serwisie dotyczącym samochodów! Jestem mechanikiem samochodowym i zajmuję się głównie, konserwacją i odrestaurowywaniem starych samochodów. Jeśli interesuje Cię taka tematyka to zapraszam do lektury mojego bloga!
Wszelkie prawa zastrzeżone (C)